Τρίτη 8 Ιουνίου 2010

Αφίσα

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

Η αφίσα είναι ένα μεγάλο κομμάτι χαρτί, με κείμενο και εικόνες, συνήθως τυπωμένο, που αναρτάται σε τοίχο ή σε άλλη παρόμοια επιφάνεια. Συχνά είναι εργαλείο διαφήμισης, προπαγάνδας, διαμαρτυρίας ή τρόπος για να περάσει ένα μήνυμα. Οι αφίσες έχουν επίσης προσωπική χρήση, ειδικά για τους νέους ανθρώπους, καθώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν χαμηλού κόστους διακοσμητικά.

Οι αφίσες που........ είχαν μόνο κείμενο έχουν μια μακρόχρονη ιστορία: διαφήμιζαν τα έργα του Σέξπιρ και ενημέρωναν τους πολίτες για κυβερνητικές αποφάσεις.

Η ανάπτυξη της έγχρωμης λιθογραφίας ήταν η μεγάλη επανάσταση για τις αφίσες, επιτρέποντας τη φτηνή εκτύπωση αφισών με έντονα χρώματα. Αρχικά χρησιμοποιήθηκαν στη Γαλλία αλλά από Δεκαετία 1890 διαδόθηκε η χρήση τους σε όλη την Ευρώπη. Ένα πλήθος σημαντικών καλλιτεχνών δημιουργεί τέχνη με αφίσες αυτήν την περίοδο, και ξεχώρισαν οι Ανρί ντε Τουλούζ-Λωτρέκ και Ζιλ Σερέ.

Πολλές αφίσες είχαν ιδιαίτερη καλλιτεχνική αξία και έγιναν αντικείμενο συλλογών. Σ' αυτές περιλαμβάνονται οι διαφημίσεις Παγκοσμίων Εκθέσεων και Αποικιακών Εκθέσεων. Στον Πρώτο και στο Δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, οι αφίσες έγιναν συνηθισμένος τρόπος στρατολόγησης στις ΗΠΑ,

στη Βρετανία και σε άλλα κράτη, κάνοντας επίκληση της εθνικής συνείδησης με συνθήματα όπως "ο θείος Σαμ σας χρειάζεται" ή "τα χαλαρά χείλη βυθίζουν καράβια" προειδοποιώντας για τον κίνδυνο από τους κατασκόπους. Η πρώτη αφίσα του είδους κυκλοφόρησε στη Βρετανία και απεικόνιζε τον Λόρδο Κίτσενερ με προτεταμένο δάχτυλο, όπως στις μεταγενέστερες αφίσες του "θείου Σαμ", να καλεί προς κατάταξη. Αφίσες παρόμοιου περιεχομένου χρησιμοποιήθηκαν, επίσης, στη Σοβιετική Ένωση, ενώ στη Ναζιστική Γερμανία αποτέλεσαν σημαντικό όργανο της αντισημιτικής προπαγάνδας.

Σημαντικές αφίσες δημιουργήθηκαν από γραφίστες και σε άλλες εποχές μεγάλης αναταραχής. Στη δεκαετία του '60 με την άνοδο της ποπ αρτ και με τα κινήματα διαμαρτυρίας σε όλη τη Δύση, αυξήθηκε η χρήση της αφίσας. Ίσως οι πιο ενδιαφέρουσες αφίσες ήταν αυτές των Γάλλων φοιτητών κατά τη διάρκεια των γεγονότων του Μαΐου του 1968.

Η κινηματογραφική βιομηχανία παρατήρησε ότι οι αφίσες με τα ζωηρά χρώματα είναι ένας καλός τρόπος προώθησης των ταινιών. Η συλλογή κινηματογραφικών αφισών είναι για πολλούς ένα σημαντικό χόμπι.


Όλες και μερικές ακόμα είναι διαφημιστικές ενέργειες που πρέπει να κάνει ένας επιχειρηματίας ώστε να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για να προσεγγίσει πιθανούς πελάτες και να τους οδηγήσει στην επιχείρηση του.
Για όλες τις παραπάνω ενέργειες είμαι στην διάθεση σας να τις οργανώσουμε, να τις σχεδιάσουμε και να τις υλοποιήσουμε μαζί!


Σας ευχαριστώ εκ τον προτέρων, Δριμάλας Γιάννης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου