Σάββατο 19 Ιουνίου 2010

Νέα έρευνα για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη-CSR 2010 (video)


CSR 2009 from Institute of Communication on Vimeo.
Ομιλία Προέδρου Ινστιτούτου Επικοινωνίας κ. Δ. Γ. Μαύρου, στην παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας "csr 2009- Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Υπεύθυνη Κατανάλωση", στις 16/6/2009.

H έρευνα του Ινστιτούτου Επικοινωνίας για το 2010 πραγματοποιήθηκε φέτος σε δύο ομάδες κοινού: α) στους καταναλωτές και β) στα στελέχη επιχειρήσεων.
Τα ευρήματα παρουσιάστηκαν σε......
......... εκδήλωση την Πέμπτη, 6 Μαίου 2010.
Τα συνοπτικά ευρήματα της έρευνας θα τα βρείτε εδώ: (CSR 2010) http://drop.io/csr2010
Εάν ενδιαφέρεστε να αποκτήσετε την πλήρη Έκθεση αποτελεσμάτων της έρευνας επικοινωνήστε στο info@ioc.gr ή στο τηλ. 2103318065


Αθήνα, 06 Μαΐου 2010
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τα ευρήματα της 6ης πανελλαδικής Έρευνας CSR 2010
για την «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και  την Υπεύθυνη Κατανάλωση»
από το Ινστιτούτο Επικοινωνίας.

Αλήθεια, Καλή Ποιότητα, Σεβασμός στον Άνθρωπο και το Περιβάλλον

Ολοκληρώθηκε η παρουσίαση της νέας αντιπροσωπευτικής ποσοτικής έρευνας CSR 2010 για την «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και την Υπεύθυνη Κατανάλωση», που διοργανώθηκε για 6η χρονιά από το Ινστιτούτο Επικοινωνίας.

Πολίτης – Καταναλωτής – Επιχειρήσεις & Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
Η διαχρονική έρευνα του Ινστιτούτου Επικοινωνίας από το 2003 μέχρι σήμερα, σε συνεργασία με τον διεθνή οργανισμό GlobeScan και το Πάντειο Πανεπιστήμιο, σκιαγραφεί ανάγλυφα όχι μόνο το θέμα της ΕΚΕ αλλά και την όσμωση του φαινομένου με την Ελληνική Κοινωνία. Στη φετινή μέτρηση διερευνήθηκε και η άποψη των ανθρώπων των Επιχειρήσεων.

Αναλυτικότερα η διαχρονική εξέλιξη της «Επιβράβευσης» από το 2008 μέχρι σήμερα (2010), αποτυπώνεται στα ποσοστά 39%, 52%, 53% αντίστοιχα. Η «Τιμωρία» (μη αγοράζοντας προϊόντα ή μιλώντας κακά …) μη υπεύθυνων Εταιρειών βρίσκεται σε σημαντικά υψηλότερα επίπεδα, της τάξης του 58%, 66% και 67% αντίστοιχα για την περίοδο 2008 – 2010. Φαίνεται ότι πρώτα τιμωρούμε και μετά επιβραβεύουμε.

Ενεργοί – Μη ενεργοί πολίτες
Οι πολίτες που έχουν επιβραβεύσει και ταυτόχρονα έχουν τιμωρήσει εταιρείες (συνειδητοποιημένοι πολίτες) είναι σήμερα το 23%, εκείνοι που έχουν μόνο επιβραβεύσει ή μόνο τιμωρήσει αλλά έχουν τουλάχιστον σκεφτεί να κάνουν το άλλο (μάλλον συνειδητοποιημένοι πολίτες) είναι το 21%, όσοι έχουν επιβραβεύσει ή τιμωρήσει αλλά δεν έχουν καν σκεφθεί το ανάποδο (παρορμητικοί) είναι 16%, ενώ οι υπόλοιποι (μη ενεργοί πολίτες) είναι σήμερα 40%.
Αυξάνονται διαχρονικά οι «ενεργοί πολίτες» (συνειδητοποιημένοι + μάλλον + παρορμητικοί) 43%, 55% και 60% αντίστοιχα για το διάστημα 2008-2010.

Τι ορίζει την ΕΚΕ σήμερα; «Από το Περιβάλλον στην Ποιότητα στη Σχέση».
Ο πρώτος παράγων που όριζε /ορίζει την ΕΚΕ (για τους πολίτες /καταναλωτές) από το 2005 μέχρι σήμερα είναι: 2005-Προστασία του Περιβάλλοντος, 2008-Καλή Ποιότητα Προϊόντων, 2010-Ειλικρίνεια / Αξιοπιστία.
Σήμερα ΕΚΕ για τους πολίτες-καταναλωτές σημαίνει σε αυθόρμητο επίπεδο Ειλικρίνεια-Αξιοπιστία, Καλή Ποιότητα προϊόντων, Προστασία Περιβάλλοντος και Δίκαιος Εργοδότης. Οι Χορηγίες και Κοινωνικές Παροχές δεν βρίσκονται ψηλά στην κλίμακα σημαντικότητας των δομικών στοιχείων της ΕΚΕ.

Τι πιστεύει το ευρύ κοινό, τι πιστεύουν τα στελέχη των επιχειρήσεων.
Για τα στελέχη των επιχειρήσεων ΕΚΕ σημαίνει Ειλικρίνεια / Αξιοπιστία, Σεβασμό στον Άνθρωπο (γενικά), Προστασία του Περιβάλλοντος, Θέσεις Εργασίας, Καλή Ποιότητα προϊόντων. Η δομή της αντίληψης των δύο κοινών μοιάζει να είναι ίδια, αλλά δεν είναι!

Οι πολίτες αναζητούν απλά την τήρηση του βασικού «συμβολαίου» μεταξύ «Μάρκας – Καταναλωτή». «Πες μου αλήθειες, δώσε μου καλής ποιότητας προϊόντα, σεβάσου το περιβάλλον, σεβάσου τους ανθρώπους σου».

Η Κοινωνία επίσης πιστεύει ότι οι Επιχειρήσεις για να είναι υπεύθυνες καλά θα κάνουν να είναι κερδοφόρες (77%) (Τα στελέχη το πιστεύουν κατά 51%) για να μπορούν να παρέχουν θέσεις εργασίας και να πληρώνουν τους φόρους τους, παρόλα αυτά οι εταιρείες δεν εργάζονται προς τη σωστή κατεύθυνση για να οικοδομήσουν μια σωστή κοινωνία για όλους (66%) (Τα στελέχη το πιστεύουν κατά 42%), ενώ παράλληλα πιστεύουν ότι οι επικεφαλής πολλών μεγάλων εταιρειών μπορούν να ασκήσουν καλύτερη ηγεσία για το μέλλον σε σχέση με πολλούς πολιτικούς ηγέτες του σήμερα (58%) (Τα στελέχη το πιστεύουν κατά 75%).

Συνδυαστικά αντιλαμβάνονται ότι οι περισσότερες εταιρείες που προσπαθούν να δείξουν ένα κοινωνικά υπεύθυνο πρόσωπο, το κάνουν κυρίως για να βελτιώσουν την εταιρική εικόνα τους και όχι επειδή θέλουν πραγματικά να συνεισφέρουν θετικά στο κοινωνικό σύνολο (78%), ενδιαφέρονται πολύ να μάθουν περισσότερα για τους τρόπους που κάποιες επιχειρήσεις προσπαθούν να είναι περισσότερο κοινωνικά υπεύθυνες (71%), όμως οι εταιρείες δεν επικοινωνούν με ειλικρίνεια και τιμιότητα την κοινωνική και περιβαλλοντική τους δραστηριότητα (70%) (Τα στελέχη το πιστεύουν κατά 29%).

Το 41% της Ελληνικής κοινωνίας είναι σε θέση να αναφέρει «συγκεκριμένη» Εταιρεία ως Κοινωνικά Υπεύθυνη ενώ το 19% πιστεύει ότι «καμία δεν είναι».
Σταθερά (2009-2010) πρώτος σε Κοινωνική Υπευθυνότητα είναι ο κλάδος των Τροφίμων, ενώ κερδισμένοι βγαίνουν (ανεβαίνουν σε σειρά προτεραιότητας) οι κλάδοι των Τηλεπικοινωνιών και των Τραπεζών / Χρηματοοικονομικών / Ασφαλειών ενώ χάνουν (κατεβαίνουν σε θέσεις) οι κλάδοι των Συσκευασμένων Καταναλωτικών Προϊόντων, τα Αυτοκίνητα και η Υψηλή Τεχνολογία.

Τέλος τα ίδια τα στελέχη των επιχειρήσεων πιστεύουν κατά 63% ότι τα Social Media «θα επηρεάζουν πολύ» την εικόνα των Εταιρειών σε επίπεδο Κοινωνικής Υπευθυνότητας στο «κοντινό μέλλον».

Συμπερασματικά οι πολίτες-καταναλωτές προσπαθούν να επιβραβεύσουν ή να τιμωρήσουν κοινωνικά Υπεύθυνες ή Μη Εταιρείες, όταν αυτές συμπεριφέρονται ή όχι, ως ηγέτες με δομικά χαρακτηριστικά την Ειλικρίνεια-Αξιοπιστία, τα Ποιοτικά Προϊόντα και τη Δίκαιη Εργοδοσία ή αλλιώς «Ποιότητα στις Προθέσεις, Ποιότητα στα Προϊόντα, Ποιότητα στις Εργασιακές Συνθήκες δηλαδή Συνολική Ποιοτική Σχέση».
Οι Εταιρείες όμως δύσκολα πείθουν ότι αντιλαμβάνονται αφενός το ρόλο τους στην κοινωνία και αφετέρου το τι προσδοκούν και τι ορίζουν οι πολίτες-καταναλωτές ως Κοινωνική Υπευθυνότητα, παρά το γεγονός ότι αποτελούν δεξαμενή ισχυρότερων Ηγετών σε σχέση με το χώρο της Πολιτικής.

Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 6 Μαΐου, στο Μέγαρο Διοικητού Θ. Καρατζά της Εθνικής Τράπεζας, παρουσία εκπροσώπων του ευρύτερου ακαδημαϊκού χώρου, της πολιτείας, υψηλόβαθμων στελεχών επιχειρήσεων του χώρου της επικοινωνίας και μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών και μελών του Ινστιτούτου Επικοινωνίας.

Η παρουσίαση και ο σχολιασμός των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε από τον κ. Δημήτρη Α. Μαύρο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της MRB HELLAS και την Δρ. Μπέττυ Τσακαρέστου, Επίκουρη Καθηγήτρια του Παντείου Πανεπιστημίου, ενώ την εκδήλωση χαιρέτησαν ο κ. Δημήτρης Γ. Μαύρος, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Επικοινωνίας και ο κ. Νίκος Αναλυτής, Πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου για την ΕΚΕ.

Η έρευνα στο ευρύ κοινό, η οποία πραγματοποιείται σε 30 χώρες, διεξήχθη στην Ελλάδα το Δεκέμβριο 2009, σε δείγμα 1001 πολιτών. Διενεργείται από μεγάλους φορείς επικοινωνίας και έρευνας αγοράς σε κάθε χώρα, με την άδεια της καναδικής εταιρείας δημοσκοπήσεων GlobeScan Inc. ειδικής σε θέματα διερεύνησης της ΕΚΕ σε παγκόσμιο επίπεδο. Η έρευνα στα στελέχη επιχειρήσεων διεξήχθη σε δείγμα 297 ατόμων online τον Φεβρουάριο-Μάρτιο 2010.
Το Ινστιτούτο Επικοινωνίας ευχαριστεί για τη συνεργασία και την υποστήριξή τους το Πάντειο Πανεπιστήμιο και την MRB Hellas, υπεύθυνη και φέτος για το τεχνικό μέρος της έρευνας.
πηγη :http://www.instofcom.gr
Για όλες τις παραπάνω ενέργειες είμαι στην διάθεση σας να τις οργανώσουμε, να τις σχεδιάσουμε και να τις υλοποιήσουμε μαζί!


Σας ευχαριστώ εκ τον προτέρων, Δριμάλας Γιάννης arte creative team.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου